Tuesday, August 14, 2018

Apa Istimewanya Charles Bridge?

Apa Istimewanya Charles Bridge?

Semasa berkunjung Ke Prague pada Julai 2018 baru-baru ini,anak saya sibuk ajak ke Charles Bridge.
Kaki sakit kerana memakai kasut terlalu lama dan menempuh perjalanan yang jauh untuk sampai ke satu-satu destinasi menyebabkan saya tidak mampu lagi rasanya untuk memenuhi permintaan anak.

Hampir-hampir bergaduh dengan suami,maka saya turuti juga kemahuan anak.

kaki sakit....dapat rehatkan kaki di salah satu taman di sini rasa bergitu nikmat

Dalam hati tertanya-tanya juga apa istimewa sangat dengan jambatan ni yang masing-masing sibuk nak kesitu

Setelah saya google maka saya dapat jawapannya..

Charles Bridge

Jambatan di atas sungai Vltava ini menghubungkan antara wilayah Old Town Prague dengan Prague Castle. 

Jambatan terpopuler di Praha ini mulai dibangun tahun 1357 di bawah pemerintahan Raja Charles IV dan selesai di awal abad ke-15.


akhirnya saya hanya mampu melihat Charles Bridge dari jauh

 Selain pemandangan sungai Vltava itu sendiri, di jambatan sepanjang 516 meter ini, Anda akan menemukan banyak penjual cendera mata, pelukis wajah, sampai musik jalanan. Salah satu tempat wisata yang akan menambah semarak perjalanan Anda di Praha.

No comments:

Post a Comment